آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۹
ایران
۱۵

غذا، بهانه 14 کشور برای نمایش صلح در زنجان

آشپزهایی از کشورهای چین، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، یمن، قزاقستان، بحرین، سوریه، روسیه، عراق، لبنان، ترکیه و ایران به مدت چهار روز به زنجان سفر می کنند تا در خوشمزه ترین رویداد خاورمیانه صلح و دوستی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: این آشپزها در دومین جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو از امروز تا 8 مهر در زنجان گرد هم می آیند و به پخت غذاهای سنتی خود مشغول می شوند. یحیی رحمتی دراین خصوص از حضور نمایندگانی از 14 کشور و شش سفیر در دومین جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو خبرداد.

وی محل برگزاری این جشنواره را نمایشگاه بین المللی کاسپین اعلام کرد و از دایر کردن 40 غرفه و حضور دو گروه از کشورهای جمهوری آذربایجان، چین و افغانستان خبر داد. رحمتی به خبرهای خوشمزه خود برپایی جشنواره جغور بغور را اضافه کرد تا در دعوت از همه زنجانی ها و طرفداران غذا در ایران و جهان، سنگ تمام گذاشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، زنجان گفت: جشنواره جغور بغور موازی با جشنواره غذاهای اکو در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار می شود. جغور بغور از مهم ترین غذاهای سنتی زنجان محسوب می شود.