آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۹
فرهنگ و هنر
۱۶

با سرپرست گروه موسیقی ارنواز

مهربانی را ترویج کنیم

گروه موسیقی ارنواز، یکی از گروه های جوان و موفق موسیقی است که در عرصه موسیقی ایرانی فعالیت می کند. این گروه موسیقی قصد دارد امروز در حمایت از حیوانات اجرایی را در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه ببرد.

با شاهین صفایی، سرپرست این گروه به گفت وگو نشسیم:

چه شد تصمیم گرفتید کنسرتی در حمایت از حیوانات برگزار کنید؟

من در فضای مجازی با صفحه های حمایت از حیوانات آشنا بودم، اما تصور نمی کردم بخواهم به آنها کمک کنم. دیدن سگی که یک دست یا پا ندارد برایم خیلی دشوار بود و حالم را بد می کرد. تا این که در یکی از شهرهای شمالی سگی را دیدم که یک پایش می لنگید و حال خوبی نداشت. از آنجا که امکان نگهداری و کمک به او را نداشتم با یکی از پناهگاه های حیوانات تماس گرفتم. این سگ را پذیرفتند و جراحی اش کردند. این موضوع خیلی روی من تاثیر گذاشت و تصمیم گرفتم کاری برای کمک به این حیوانات انجام دهم.

و تصمیم به برگزاری یک کنسرت گرفتید؟

بله. وقتی این موضوع را با اعضای گروه مطرح کردم همه استقبال کردند و کار را شروع کردیم. هر چند اولین گروهی هستیم که این کار را انجام می دهیم و شاید برخی افراد نگاه خیلی خوبی به کارمان نداشته باشند، اما خدا می داند که فقط درصدد جذب و ایجاد حمایت از این آفریده های خدا هستیم. خداوند نه فقط ما را بلکه همه هستی را آفریده و طبیعی است که باید همه با همه هستی مهربان باشیم.

البته در روایات دینی هم بارها شاهد مهربانی ائمه بزرگوار با حیوانات بوده ایم.

بله. کاش این روایت ها به جامعه یادآوری شود. ما بیش از هر چیز به مهربانی نیاز داریم. مهربانی نه فقط در قبال انسان ها بلکه در برابر همه هستی و موجودات. باورش سخت است که ما به عنوان مسلمان با آفریده های خدا مهربان نباشیم و بخواهیم حق زندگی را از آنها بگیریم.

فکر می کنید این روند در جامعه ما ادامه پیدا کند؟

مسلما. به نظرم وضعیت فرهنگ و کارهای فرهنگی در جامعه به مراتب از قبل بهتر شده است و پیشرفت تکنولوژی هم در این مسیر کمک کرده است. مردم در فضای مجازی کارهای خوب هم یاد می گیرند و فقط ابعاد منفی آن را نباید دید. در هر صورت ما خواستیم هنرمان را با فرهنگ تلفیق کنیم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.