آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۲
شهرستان ها
۷

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد: بزرگ ترین کاوش باستان شناسی ایران در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برزگ ترین کاوش باستان شناسی ایران در معدن چهرآباد این استان خبر داد.

یحیی رحمتی اظهارداشت: یکی از بزرگ ترین کاوش های باستان شناسی کشور با حضور 16 نفر از اساتید و باستان شناسان برتر کشورهای آلمان و اتریش در معدن نمک چهرآباد زنجان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: کاوش دراین معدن از نظر وسعت کار و حضور کارشناسان برتر جهان در این سایت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بزرگ ترین کاوش به شمار می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این کاوش ها شامل بررسی های باستان شناسی و مطالعات میان رشته ای می شود.

رحمتی در ادامه به برپایی جشنواره غذا کشورهای عضو سازمان «اکو» اشاره کرد و گفت: در مجموع 40 غرفه ویژه طبخ و عرضه غذاهای کشورهای شرکت کننده در دومین جشنواره بین المللی غذاهای اکو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه 14 کشور مختلف جهان در جشنواره بین المللی غذاهای عضو کشورهای اکو حضور دارند، ادامه داد: حضور این کشورها ظرفیت بزرگی است که سبب توسعه گردشگری و توسعه زیرساخت ها در استان خواهد شد.