آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۲
اقتصادی
۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران: امسال 83 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از رفع تصرف 83 هکتار اراضی ملی شامل 80 فقره و به ارزش 165میلیارد تومان و برگشت آن به دولت خبر داد.

علی کیان گفت: با عنایت به اهمیتی که اجرای پروژه های منابع طبیعی دارد نمی توان اجرای آنها را متوقف کرد، لذا تخصیص به موقع اعتبارات به ویژه در نیمه اول سال در این زمینه حیاتی بوده و لازم است که به این موضوع توجه ویژه ای معطوف شود تا از کیفیت فعالیت ها کاسته نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تاکید بر اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان یکی از سیاست های راهبردی در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که عرصه های منابع طبیعی از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی دارند، ما معتقدیم که حفاظت از این منابع تعطیل بردار نیست و به همین جهت با وجود تمامی کمبودها، حفاظت و حراست از اراضی ملی در سطح استان تهران با جدیت ادامه دارد.

کیان خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات اعتباری که با آن روبه رو بوده ایم از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای احکام قضائی که 32 فقره بوده 58 هکتار از اراضی ملی به ارزش 120 میلیارد تومان اقدام به بازپس گیری شده و همچنین در راستای اجرای تبصره 1 ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع 83 هکتار از اراضی ملی شامل 80 فقره تصرف به ارزش 165میلیارد تومان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

وی خطاب به مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خواستار پیگیری مستمر پرونده های کیفری و حقوقی مطروحه در مراجع قضائی شد و اضافه کرد: لازم است برای احقاق حقوق دولت و حفظ انفال، پرونده های قضائی تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار گیرد.