آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزیر آموزش وپرورش خبر داد: تحصیل 2 میلیون دانش آموز کشور در مدارس خیرساز

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه 100هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در کشور ساخته شده است، از تحصیل 2 میلیون دانش آموز در این مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «علی اصغر فانی» ظهر دیروز در مراسم افتتاح دو پروژه خیرساز در مشهد اظهار کرد: بیش از 100 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است و خوشحالیم که امروز اعلام کنیم بیش از 2 میلیون دانش آموز کشور در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل هستند.

وی ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی را درزمینه فرهنگ و هنر پروژه ای منحصربه فرد دانست وگفت: امسال بیش از 615 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور فعال خواهند بود.

فانی از ایجاد ردیفی برای پیش دبستانی در بودجه آموزش وپرورش خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در بودجه آموزش وپرورش ردیفی برای دوره پیش دبستانی ایجاد شد چراکه توجه به آموزش بهتر دانش آموزان در دوره پیش دبستانی در مناطق دوزبانه و محروم مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست از دیگر برنامه های وزارت آموزش وپرورش است، اظهارداشت: امسال در راستای توسعه این حوزه چهار درس جدید را هم به دروس دانش آموزان اضافه کردیم.