آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۳
جهان
۲۰

کاخ سفید سفیر خود در کوبا را معرفی کرد

باراک اوباما «جفری دولورنتیس» دیپلمات کارکشته وزارت خارجه امریکا را برای اداره سفارت این کشور در کوبا معرفی کرد. اقدامی که قانونگذاران این کشور وعده داده اند، مانع عملی شدن آن خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، جفری دولورنتیس که در حال حاضر دیپلمات ارشد در سفارت امریکا در هاوانا، پایتخت کوبا است، برای اینکه بتواند ارتقای درجه گرفته و در همین سفارتخانه صاحب پست سفیری شود، نیاز به تاییدیه سنای امریکا و تایید نهایی آن در کنگره دارد. اما بعید به نظر می رسد بتواند این تاییدیه را از سناتورها و قانونگذاران سنا و کنگره امریکا که در دست جمهوریخواهان مخالف با عادی شدن روابط با کوبا هستند، بگیرد. سناتورهایی که مخالف همکاری و تبادل دیپلماتیک میان امریکا و کوبا هستند و متعهد شده اند جلوی این کار را می گیرند، معتقدند وضعیت حقوق بشری و عدم پیشرفت در این کشور مانع اعتماد به هاوانا شده است.

با این حال اوباما تاکید دارد، سفیر شدن دولورنتیس برای عادی شدن روابط میان امریکا و کوبا ضرورت دارد و می تواند گامی سازنده برای بهبود روابط و تعمیق همکاری ها باشد.

تلاش اوباما برای انتخاب سفیر در کوبا، در واقع پاسخی به اقدام سال گذشته کوبا و انتصاب خوزه کاباناس، دیپلمات ارشد کوبا در امریکا به سمت سفیر این کشور در واشنگتن است.