آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۳
اجتماعی
۴
خبر

رئیس هیات بدوی در گفت وگو با «ایران»: نتیجه بررسی پرونده پزشکی کیارستمی هفته آینده مشخص می شود

سرانجام با گذشت بیش از دو ماه از مرگ مرحوم عباس کیارستمی، رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که حکم پرونده پزشکی کیارستمی صادر شده اما هنوز اعلام نشده است و روزهای یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گفته دکتر ایرج خسرونیا، حکم پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی صادر شده است اما به دلیل اینکه هنوز قطعی نیست از نظر قانون امکان اعلام جزئیات پرونده را نداریم. این درحالی است که روز گذشته برخی منابع خبری از اعلام محرومیت کمتر از یک سال پزشک معالج مرحوم عباس کیارستمی خبر داده بودند، اما رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ما رسما اعلام حکم پرونده پزشکی کیارستمی را تکذیب کرد.

خسرونیا همچنین گفت: حکم پرونده پزشکی کیارستمی انشاء شده ولی هنوز ابلاغ نشده است بعد از آنکه امضای اعضای هیات بدوی را جمع کردیم روز یکشنبه یا دوشنبه حکم را به طرفین درگیر پرونده ابلاغ خواهیم کرد.

وی گفت: تا زمانی که حکم قطعی نشود امکان اعلام جزئیات را نداریم. این حکم بزودی به طرفین پرونده ابلاغ خواهد شد و چنانچه خانواده کیارستمی و طرفین درگیر نسبت به این حکم اعتراض کنند پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال می شود.

رئیس هیات بدوی همچنین درباره اینکه گفته می شود، یکی از وکلای خانواده مرحوم عباس کیارستمی نسبت به صدور رای احتمالی برای پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی بدون توجه به موارد اعلامی در لایحه تقدیمی اعتراض کرده اند، توضیح داد: هنوز حکم به وکلای پرونده اعلام نشده و حتی شاکی و مقصرین پرونده از این حکم صادر شده اطلاعی ندارند، بنابراین وقتی هنوز حکم را اعلام نکرده ایم چه اعتراضی به آن دارند؟

خسرونیا همچنین به موضوع اعتراض وکیل پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی نسبت به صدور کیفرخواست اولیه اشاره کرد و افزود: وکلای پرونده به دو مورد در کیفرخواست اعتراض داشتند. آنها معتقدند، بیمارستان جم مقصر است و پزشک دوم کارش را بخوبی انجام نداده است. هر دو اعتراض به کیفرخواست مورد بررسی قرار گرفت و کیفرخواست دو مرتبه به دادسرا ارسال شد.

رئیس هیات بدوی گفت: با توجه به صدور کیفرخواست جدید از سوی دادسرا، حکم پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی صادر شده است.

خسرونیا در پایان تاکید کرد: بررسی پرونده های پزشکی حداقل بین 6 ماه تا یک سال در سازمان نظام پزشکی زمان نیاز دارد رسیدگی به پرونده های پزشکی موضوع علمی پیچیده ای است و با عجله نمی توان حکم متناسب با قانون را صادر کرد.