آرشیو یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۵
جهان
۲۰

دو خبر

جریان صدر به عنوان یکی از جریان های سیاسی موسس فراکسیون ائتلاف ملی عراق، به صفوف این گروه فراگیر سیاسی عراق بازگشت تا به این ترتیب اعضای ائتلاف ملی این کشور تکمیل شود.

دولت آلمان ابراز خوشحالی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، در رابطه با کشتار معتادان و مجرمان مواد مخدر در کشورش و مقایسه این رفتار با کشتار یهودیان توسط هیتلر را «غیرقابل پذیرش» خوانده و سفیر فیلیپین را احضار کرد.

کره شمالی در حال ساخت زیردریایی جدیدی است که برای حمل موشک های بالستیک مناسب است؛ این سیستم می تواند قدرت کره شمالی را در به کارگیری تسلیحات اتمی در سطح جدیدی قرار دهد.

هفت نفر از اعضا و هواداران حزب غیرقانونی التحریر که در فهرست سیاه مسکو نیز قرار دارد، در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان در منطقه ولگا دستگیر شدند؛ خبر دیگر اینکه در پی رد اعتراض تاتارها از سوی دادگاه عالی روسیه، رئیس مجلس تاتارهای کریمه اعلام کرد این نهاد از ممنوعیت های اعمال شده از سوی روسیه، به دادگاه حقوق بشر شکایت می کند.

یک مقام وزارت امنیت داخلی امریکا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: در ماه های اخیر هکرها سیستم های مربوط به ثبت رای دهندگان را در بیش از 20 ایالت این کشور هدف حملات سایبری قرار داده اند.

یک حزب راست افراطی در هادرسلو، یکی از شهرهای دانمارک اقدام به توزیع اسپری موسوم به «ضدمهاجر» کرد. این شهر 22 هزار سکنه دارد و هم اکنون 140 متقاضی پناهندگی در آن حضور دارند.