آرشیو دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۶
اخبار کشور
۳

در آیین افتتاح 170 مسجد و کانون فرهنگی

رئیس دفتر رهبر انقلاب: برای حمایت از نیازمندان باید بیشتر تلاش کرد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب درخصوص دستگیری و حمایت از نیازمندان جامعه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)تا حد امکان از نیازمندان دستگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی روز یکشنبه (11 مهرماه) در آیین افتتاح 170 مسجد و کانون فرهنگی درباره فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: این فعالیت ها باید با اخلاص همراه باشد در این صورت برکت خواهد داشت.

وی با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: ابا عبدالله با خدا معامله کرد که توانست حوادث روز عاشورا را تحمل کند و ما اگر می خواهیم خدا به ما نظر کند باید متصل به اهل بیت(ع) باشیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب درخصوص دستگیری و حمایت از نیازمندان جامعه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا حد امکان از نیازمندان دستگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در ادامه اقامه نماز جماعت را از موارد لازم برای استمرار فعالیت مسجد بیان کرد و گفت: حضور فردی روحانی که با اخلاق خوش مردم را جذب مسجد کند ضروری است.

به گزارش ایرنا، 170 مسجد و مرکز فرهنگی در مناطق محروم به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد.

این مساجد و مراکز فرهنگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی هر چه بیشتر به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به بهره برداری رسیده است.

این مساجد و مراکز فرهنگی در مناطق محروم سراسر کشور احداث و یا تکمیل شده اند که از طریق ویدیو کنفرانس گشایش یافت.

در سال های گذشته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت در این زمینه فعالیت هایی داشته و تاکنون 700 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، حوزه علمیه و دارالقرآن در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسیده است.

همچنین بنیاد برکت با مشارکت منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یک هزار و 870 واحد مسکن محرومان را بهسازی و مقاوم سازی کرده که در روستاهای شهرستان های آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسیده است.