آرشیو دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۶
شهرستان ها
۷

افزایش زیرساخت مدارس دینی اهل سنت درکردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: به برکت سفررهبر معظم انقلاب به کردستان، زیرساخت های تحصیلی مدارس دینی اهل سنت از 400 متر به یک هزار و 400 متر افزایش پیدا کرده است.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی افزود: در بحث معیشت و خدمات رسانی به ماموستاها و ائمه جماعت استان کردستان، مصوب شده است تا تمام امکاناتی که در اختیار حوزه های علمیه اهل تشیع قرار دارد، برای اهل سنت نیز لحاظ شود.

وی اظهارداشت: تا چند ماه اخیر، مرکز خدمات رسانی به ماموستایان اهل سنت در مرکز بزرگ اسلامی بود که این مرکز جدا شده و اکنون در حدود 60 خدمت به این عزیزان ارائه می کند و امیدواریم در آینده نیز افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: موضوع مهم مسکن علما و ماموستایان حائز اهمیت بوده که خوشبختانه این موضوع در حال حل شدن است.

حسینی شاهرودی همچنین موضوع سربازی ماموستایان اهل سنت در استان را یادآوری کرد و افزود: ماموستایان خدمت سربازی را در مراکز فرهنگی و حوزوی و در قالب طلبگی خواهند گذراند.

وی تصریح کرد: مدارک تحصیلی طلبه ها در چهار سطح معادل دکتری در حال بررسی است و در تمام مراکز آموزش عالی مورد پذیرش قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: با افتتاح مرکز تخصصی علوم دینی، یک دوره رشته تربیت مبلغ برگزار شد و در آینده نزدیک نیز کارشناسی تفسیر علوم قرآنی در این دانشگاه آغاز خواهد شد.

حسینی شاهرودی در رابطه با فعالیت روحانیون در مدارس، افزود: در حدود 500 نفر روحانی در مدارس نماز جماعت را برگزار می کنند و در ادارات نیز در ساعت نماز ظهر امامان به صورت جماعت نماز را اقامه می کنند.