آرشیو دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۷۸
بانک و بیمه
۱۳
خبر

روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار می کند: تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها

واحد آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «دوره کاربردی تجزیه و تحلیل صورت های مالی بانک ها» در روز پنج شنبه 15 و جمعه 16 مهرماه به مدت 16 ساعت، برگزار می کند. تجزیه و تحلیل صورت های مالی فرآیندی است که اطلاعات مالی گذشته و حال یک بنگاه اقتصادی را به منظور ارزیابی وضعیت مالی، عملکرد، پیش بینی ریسک آتی و سودآوری بالقوه آن مورد بررسی قرار می دهد. بدیهی است صورت های مالی ابزار اصلی این تجزیه و تحلیل هستند. یکی از مسائل مهم در تجزیه و تحلیل صورت های مالی و نتایج حاصل از آن، تنوع و فراوانی علاقه ها، نیازها و خواست های اطلاعاتی استفاده کنندگان از نتایج تجزیه و تحلیل های انجام شده است.

از این رو واحد آموزش «دنیای اقتصاد» دوره فوق را به مدت 16 ساعت برگزار می کند سر فصل های این دوره شامل: آشنایی با صورت های مالی بانک ها - آشنایی با روش های تجزیه و تحلیل بانک ها - نسبت های مالی مهم در صنعت بانکداری و تجزیه و تحلیل بانک های نمونه با استفاده از این نسبت ها - ارزیابی بانک ها از منظر مقام های نظارتی براساس مدل کملز - نحوه محاسبه بهای تمام شده پول، کفایت سرمایه، محاسبه سود قطعی و...آشنایی با صورت های مالی بانک ها - آشنایی با روش های تجزیه و تحلیل بانک ها - نسبت های مالی مهم در صنعت بانکداری و تجزیه و تحلیل بانک های نمونه با استفاده از این نسبت ها - ارزیابی بانک ها از منظر مقام های نظارتی براساس مدل کملز - نحوه محاسبه بهای تمام شده پول، کفایت سرمایه، محاسبه سود قطعی و...

علاقه مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» با شماره تلفن های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.