آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس فتا: 42 درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد

رئیس پلیس فتا از افزایش 63 درصدی جرایم سایبری در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: نزدیک به 42 درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد.

سردار هادیان فر در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص عملکرد پلیس فتا به تناسب رشد فناوری اطلاعات همه ساله رشد جرایم را شاهد بودیم.

هادیان فر افزود: در سال 93، 52 درصد جرایم به برداشت های غیر مجاز می رسید و امسال با هشدارهایی که داده ایم و هماهنگی که با بانک ها داشتیم کاهش 34 درصدی را شاهد هستیم.

وی درباره مبارزه پلیس فتا با صفحه های غیر اخلاقی در اینستاگرام نیز گفت: اینستاگرام سرورهایش در آمریکاست و دسترسی های پلیسی ما به آن محدود است و در کمیسیون تعیین مصادیق محتوای مجرمانه چندین بار تصمیم بر این بود که اینستاگرام فیلتر بشود اما دولت با فیلتر شدن آن مخالف است.

هادیان فر افزود: در حال حاضر وزارت ارشاد کارهایی انجام داده تا به صورت هوشمند با صفحات مستهجن برخورد شود اما پلیس فتا سعی دارد صفحات با موضوعات مختلف که استمرار در ادامه جرمشان دارند را شناسایی کرده و به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع دهد.

رئیس پلیس فتا درباره حملات هکری عربستان گفت: گروهی به اسم داعش از عربستان و ترکیه این حملات هکری را دنبال کرد ه اند، ما آی پی ها را اعلام کرده ایم و عربستان جزئیات بیشتری می خواست که در اختیارش قرار دادیم اما تا این لحظه اتفاقی در این زمینه رخ نداده است البته نوع حمله از جهت هکری ارزش فنی ندارد، مهمترین حمله به سازمان آمار بود و تیم هکری به این ضعف پی برده بود که ما 400 مرکزی را که امنیت پایینی داشتند شناسایی کردیم و به مدیرانشان خطرات را اعلام کردیم.

وی به حضور یک هکر در یکی از برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: پرونده این فرد بسیار سنگین است. وی سه سال به دنبال جلب رضایت از شکاتش بود، مکاتبه کردیم تا به دلیل سن کمش در زندان نماند و در صورت امکان برای وی تخفیف قائل شوند.