آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فیلیپین

شبکه خبر آسیا: رئیس جمهور فیلیپین گفته، چین و روسیه از شکایت های اخیر او از آمریکا حمایت کرده اند. وی این را هم گفته که «من علاقه ای به آمریکایی ها ندارم، آنها هم مرا دوست ندارند و دائم مرا سرزنش می کنند، اما من به آنها می گویم که احمق هستند.»

لیبی

پترا: به گفته سخنگوی رسمی اتحادیه عرب از این اتحادیه برای شرکت در نشست بحران لیبی که در پاریس برگزار شد دعوت به عمل نیامده است، در حالی که حل بحران لیبی در راس اولویت های اتحادیه عرب بوده است. دعوت نکردن از این اتحادیه باعث شگفتی شده است.

نیجریه

دیلی تراست: جنبش اسلامی نیجریه رفتار خشونت آمیز با شیعیان این کشور را محکوم و اعلام کرده که شیعیان هیچ گاه به دنبال رفتارهای غیرقانونی و خشونت آمیز نبوده و نیستند و رفتارهای خشونت آمیز با آنان قابل قبول نیست.

عربستان

فارس: اندیشکده بروکینگز با بیان اینکه «عربستان با ترویج تفکرات افراطی در گسترش تروریسم ایفای نقش کرده» نوشته است که واشنگتن باید عربستان را به صورت بی سر و صدا! تحت فشار قرار دهد. این اندیشکده تاکید کرده که عربستان در بسیاری از رفتارهای مشکل ساز در جهان نقش دارد.

پاکستان

نیشن: ژنرال پرویز مشرف رئیس جمهور و فرمانده اسبق ارتش پاکستان گفته، ارتش به من کمک کرد تا از راه هوایی فرار کنم. وی علت بازگشت خود به پاکستان را «اعتقاد به یک سری مسائل» عنوان کرده که «از جان خود برایش ارزشمند تر است.»

مصر

اخبار الساعه: یک تاجر سعودی 32 کارگر مصری را بدون آب، غذا و دارو در یک خانه زندانی کرده است. رفتار سعودی ها با کارگران خارجی به خصوص مصری ها بسیار رقت بار است و تلاش مجامع حقوق بشری برای تحت فشار گذاشتن مقامات این کشور به خاطر حمایت های آمریکا از آل سعود به جایی نرسیده است.

ترکیه

العالم: مجتهد، افشاگر عربستانی اعلام کرده، سفر محمدبن نایف ولیعهد عربستان به ترکیه که با دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صورت گرفت، در واقع اقدامی بر علیه محمدبن سلمان جانشین ولیعهد محسوب می شد، چرا که ترکیه معتقد است محمدبن سلمان در کودتای اخیر ترکیه دست داشته است.