آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
ایران
۱۵

شهرستان 450 هزار نفری ملارد تخت بیمارستانی ندارد

شهرستان ملارد با قریب به 450هزار نفر جمعیت یکی از مهاجرپذیرترین مناطق غرب استان تهران به شمار می رود که با چنین حجم جمعیتی، تخت بیمارستانی ندارد.

به گزارش مهر، بسیاری از مردم ساکن در این منطقه و اکثریت قریب به اتفاق مسئولان شهرستانی و محلی، معتقدند که بیمارستان در صدر نیازها و ضروریات این منطقه قرار دارد.

محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس در این باره گفت: هم اکنون بیمارستان های ملارد و قدس پیشرفت فیزیکی اندکی دارند و فقط بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار به لحاظ پیگیری ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی از شرایط مطلوب تری برخوردار است. نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: بیمارستان های ملارد و قدس هرکدام به حداقل 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که این میزان، بدون احتساب هزینه تجهیز آن برآورد شده است.

همچنین معاون فرماندار ملارد با اشاره به عدم امکان بهره برداری از بیمارستان 160 تختخوابی این شهرستان در سال جاری گفت: نیاز به بیمارستان در این منطقه مطالبه ای است که تمامی مسئولان و مردم درخصوص آن اتفاق نظر دارند. مجتبی شاهقلیان افزود: در سال گذشته و با حضور هیات دولت در غرب استان تهران و به طور مشخص در شهرستان ملارد، رئیس جمهور به این نیاز و مطالبه جدی که از قریب به دو دهه پیش مغفول مانده بود، پاسخ داد و مقرر شد در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، بهره برداری از بیمارستان در سال 95 محقق شود که با عنایت به محدودیت ها و مشکلات اعتباراتی، چنین امری میسر نیست.