آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
جهان
۶

چهره ها و نظرها

شرط عادی سازی روابط با مصر، آزادی «مرسی» است

رئیس جمهور ترکیه شرط عادی سازی روابط آنکارا با قاهره را آزادی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر و دوستانش از زندان دانست.

به گزارش پایگاه خبری جی بی سی نیوز اردن، وی گفت: بین ما و ملت مصر مشکلی وجود ندارد و روابط بین دو کشور تاریخی است.

اردوغان همچنین در پاسخ به تشبیه ترکیه به برخورد با گروه فتح الله گولن همانند رفتار حاکمان مصر با اخوان المسلمین گفت: تحولات در مصر با ترکیه بسیار متفاوت است؛ وزیر دفاع در مصر علیه رئیس جمهوری این کشور کودتا کرد و با انجام انتخاباتی نمایشی و نه واقعی بر سر کار آمد، در حالی که در ترکیه چنین مسائلی پیش نیامد.

هیلاری به شوهرش وفادار نیست

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی در ایالت پنسیلوانیا، نامزد دموکرات را به عدم وفاداری به شوهرش متهم کرد.

به گزارش پولیتیکو، دونالد ترامپ در جمع حامیانش در ایالت پنسیلوانیا گفت: تنها وفاداری هیلاری کلینتون، وفاداری به کمک کنندگان مالی و وفاداری به خودش است. اگر شما بخواهید حقیقت را بدانید، من فکر نمی کنم او حتی به بیل(کلینتون) هم وفادار باشد. وی پیشتر بیل کلینتون را «بزرگ ترین سوءاستفاده کننده از زنان در تاریخ سیاست» خوانده بود. نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن اتهام زدن به کلینتون افزود: «دوستان! واقعا او(هیلاری کلینتون) چرا باید وفادار باشد. او چرا باید وفادار باشد».

اولاند و سارکوزی بد و بدتر

براساس نتایج تازه ترین نظرسنجی در فرانسه عملکرد «فرانسوا اولاند» و «نیکلاسارکوزی» به عنوان روسای جمهور کنونی و سابق فرانسه در کاخ الیزه یکی از یکی بدتر بوده است.

به گزارش فارس، تازه ترین نظرسنجی موسسه اودوکسا برای شبکه 2 تلویزیون فرانسه نشان می دهد که دوسوم فرانسویان یعنی چیزی حدود 62 درصد آنها بر این عقیده اند که «فرانسوا اولاند» و «نیکلاسارکوزی» روسای جمهور کنونی و سابق فرانسه در مجموع یکی از یکی بدتر هستند. این در حالی است که طبق نتایج همین نظرسنجی، 25 درصد فرانسویان سارکوزی را بهتر از اولاند ارزیابی کرده اند. نظرسنجی فوق در روزهای 29 و 30 سپتامبر طی پرسشی از 1053 فرانسوی بالای 18 سال انجام شد.