آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
ورزش
۱۰

متن نامه های فدراسیون های جهانی ژیمناستیک و تیراندازی به فدراسیون های ایران

حرفی از لغو انتخابات نیست

متن نامه فدراسیون های جهانی به فدراسیون های عضو ایران منتشر شده، اما در هیچ کدام از این نامه ها حرفی از لغو یا تاخیر در برگزاری انتخابات نیست، این در حالی است که کمیته ملی المپیک به استناد نظر فدراسیون های جهانی و کمیته بین المللی المپیک در نامه ای رسمی به همه فدراسیون ها خواستار لغو انتخابات شده است.

پس از این که کمیته بین المللی المپیک با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرد دولت در امور فدراسیون ها دخالت می کند، به دنبال آن نیز فدراسیون های جهانی با ارسال نامه هایی به فدراسیون های ورزشی ایران خواستار اساسنامه این فدراسیون ها شدند تا بعد از بررسی، تصویب شود. نکته جالب این است که در متن هیچ کدام از این نامه ها اشاره ای به توقف برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون ها نشده است.

در نامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک به فدراسیون ژیمناستیک ایران آمده است:

پیرو درخواست کمیته بین المللی المپیک به منظور اطمینان از این که قوانین فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران با اصول و قوانین جنبش المپیک و فدراسیون جهانی منطبق است، از شما درخواست داریم یک نسخه از اساسنامه خود را برای بررسی و تصویب ارسال کنید. همچنین لیست اعضای فدراسیون ژیمناستیک ایران که در مجمع عمومی انتخاب شده اند را برای ما ارسال کنید.

در نامه فدراسیون جهانی تیراندازی به فدراسیون ایران آمده است:

جناب آقای رئیس

کمیته بین المللی المپیک ما را مطلع ساخت که به نظر می رسد همچنان مشکلات و تلاش هایی از جانب مقامات دولتی برای مداخله در استقلال ورزش در کشور شما وجود دارد.

بنابراین از ما خواسته است با فدراسیون ملی تماس گرفته و از موارد زیر اطمینان حاصل کنیم:

1 خواستار ارسال آخرین اساسنامه با جزئیات و همچنین روند تایید آن هستیم.

2 دریافت تاییدیه از فدراسیون ملی که تمام مسئولان آن فدراسیون توسط مجمع عمومی و براساس اساسنامه های مربوطه انتخاب شده اند و کلیات آنها جنبش المپیک را رعایت کرده است.

بنابراین ما تقاضا داریم در کوتاه ترین زمان ممکن آخرین اساسنامه فدراسیون تیراندازی به همراه جزئیات تاییدات صورت گرفته از سوی مجمع عمومی را ارسال نمایید.

همچنین لطفا تاییدیه ای از مسئولان فدراسیون تیراندازی که با انتخابات آزاد انتخاب شده اند را ارسال نمایید و همچنین ما را از زمان و چگونگی این انتخاب شدن ها مطلع سازید.