آرشیو سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۶
صفحه آخر
۲۰

نجات معجزه آسای بیمار ایدزی

معالجات اولیه آزمایشی در مورد یک مرد انگلیسی مبتلابه ایدز موفقیت آمیز بوده و او کاملامعالجه شده است. اما پزشکان هنوز در مورد اعلام رسمی این مطلب احتیاط به خرج می دهند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اوبرگیزمو، این روزها به لطف داروهای مدرن، مبتلایان به ویروس ایدز (HIV) با این که هنوز راه قطعی برای معالجه شان پیدا نشده است، اما دیگر الزاما آخر و عاقبتشان به مرگ ختم نخواهد شد. بتازگی خبری از انگلیس رسیده که یک مرد کارگر 44 ساله مبتلابه ایدز علائمی را نشان می دهد که انگار ویروس اچ.آی.وی کاملااز بدنش ریشه کن و به طور کامل معالجه شده باشد.

این کارگر انگلیسی در طرحی آزمایشی به نام «بزن و بکش» برای معالجه ایدز شرکت داشته و واکسنی برای کمک به سیستم ایمنی بدن که سلول های مبتلابه اچ.آی.وی را تشخیص می دهد را دریافت و به علاوه دارویی به نام ورینوستات (Vorinostat) را نیز مصرف کرده است. این دارو سلول های مبتلای در حال سکون (کمون) که در صورت عدم دریافت کمک با مصرف دارو به دام بیماری می افتند را فعال می سازد. این طور به نظر می رسد که معالجات اولیه آزمایشی در مورد این مرد انگلیسی موفقیت آمیز بوده و او کاملامعالجه شده است. اما پزشکان هنوز در مورد اعلام رسمی این مطلب احتیاط به خرج می دهند، چرا که فقط این یک بیمار از بین 50 نفر بیمار مبتلابه ایدز که در این طرح آزمایشی شرکت داشته اند علائم معالجه شدن را نشان می دهد. به علاوه آنها از این بیم دارند که مقدار مصرف او از داروهای عادی که روزمره جهت بیماری ایدزش تجویز شده در بازیافت سلامتی اش تاثیر داشته است و نه واکسن و داروهای جدید.