آرشیو چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۸
اقتصادی
۴

رئیس اتاق بازرگانی تهران: تولید هنوز زمین گیر رکود است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تاکید کرد: بنگاه ها همچنان با مشکلات مالی مواجهند و مشکلات ناشی از رکود ادامه دارد.

به گزارش مهر، مسعود خوانساری در نوزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه با وجود رشد اقتصادی در بهار امسال، هنوز چالشهای عمده ای در بخش اقتصادی باقی مانده است، اظهار داشت: بنگاه های اقتصادی در کشور با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند همچنین هنوز کمبود تقاضا در اکثر محصولات وجود دارد و کارخانجات با ظرفیت اسمی خود کار نمی کنند.

خوانساری با بیان اینکه بخش سرمایه گذاری وساختمان هنوز در رکود است، گفت: اگرچه در بخش صنعت رشد داشتیم اما صنایع ساختمان در رکود هستند همچنین اینکه هنوز بدهی های دولت به پیمانکاران وجود دارد و با وجود انتشار اوراق هنوز بخشی از آن به فروش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه بانک های کشور هنوز نتوانسته اند ارتباط محکمی با بانک های جهان پیدا کنند، افزود: امیدواریم هر چه سریع تر دولت تلاش کند تا این مشکلات برطرف شود. در بخش صادرات و صنایع هم مشکلاتی داریم که رقابت در بازارهای بین المللی را با چالش مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه محیط کسب و کار درایران نامساعد است، اظهار داشت: قیمت ارز هنوز واقعی نشده و همین باعث می شود که مشکلات عدیده ای دراقتصاد کشور به وجود بیاید.