آرشیو چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۸
شهرستان ها
۷

استفاده صنایع خراسان شمالی از بخشودگی تعدیل اقساط

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: حدود 60 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی که مشمول بخشودگی تعدیل اقساط معوق بودند از این مشوق استفاده کردند.

محمدعلی یوسفی اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در اقدامی عملی در راستای سیاست های دولت در برنامه های اقتصاد مقاومتی خود اقدام به اعطاء تسهیلات و بخشودگی بدهی واحدهای صنعتی به شرکت شهرک های صنعتی کرد.

وی بیان داشت: بر اساس این طرح، واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی که دارای قرارداد حق بهره برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات بوده و مشمول پرداخت تعدیل بدهی های معوق هستند و تاکنون موفق به پرداخت اصل بدهی و تعدیل آن نشده اند، از تخفیف و بخشودگی بهره مند می شوند.

یوسفی به پایان یافتن مهلت استفاده از این مشوق اشاره کرد و گفت: مهلت استفاده از این طرح تا پایان شهریور ماه بود که 27 واحد صنعتی مشمول مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان از آن استفاده کردند.

وی این طرح را گامی مهم در حل مشکلات مالی واحدهای صنعتی کوچک دانست و تاکید کرد: مشوق بخشودگی تعدیل اقساط معوق تا 90 درصد تنها یکی از طرح های حمایتی سازمان از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بود.