آرشیو چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۸
جهان
۲۰

خبر

قتل 2 رهبر «اخوان المسلمین»

محمد کمال و یاسر شحاته دو نفر از رهبران گروه اخوان المسلمین مصر چند ساعت پس از دستگیری در بازداشتگاه کشته شدند. به گزارش ایرنا، وزارت کشور مصر در این باره طی بیانیه ای کمال را مسئول شاخه نظامی جماعت اخوان معرفی کرد و مدعی شد، وی و شحاته در تبادل آتش با نیروهای امنیتی در جریان محاصره یک آپارتمان در منطقه البساتین قاهره کشته شده اند. کمال که از زمان

نا آرامی های میدان رابعه عدویه دراگوست 2013 در انظار عمومی ظاهر نشده بود؛ از رهبران تحت پیگرد اخوان توسط نیروهای امنیتی مصر بود. کمال همچنین به تحریک به قتل، خشونت، دعوت به سرنگونی نظام و عضویت در گروه اخوان المسلمین متهم و طی محاکمه غیابی در دو پرونده به حبس ابد محکوم شده بود. وی همچنین عهده دار ریاست اتاق مدیریت بحران این گروه و متصدی دفتر ارشاد آن تا پیش از بروز بحران داخلی در میان اعضای جماعت اخوان المسلمین بود.

تلاش دوباره کلمبیا برای نجات توافقنامه صلح با «فارک»

«خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا یک روز پس از «نه» نه چندان محکم مردم این کشور به توافقنامه صلح دولت با گروه فارک، باب گفت و گوی ملی تازه را در یک نشست اضطراری گشود. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیشتر سانتوس دریک نطق تلویزیونی گفته بود، از «هومبرتو دلاکاله»معاون سابق رئیس جمهوری خواسته است، هرچه سریعتر مذاکره با فارک را شروع کند. هومبرتو پیش از این استعفای خود را تسلیم سانتوس کرده و گفته بود نمی خواهد مانعی در سر راه آنچه باشد که بعدا پیش خواهد آمد. درهمین حال، رودریگو لوندونو رهبر گروه فارک نیز در یک نوار ویدئویی از هاوانا محل برگزاری مذاکرات صلح گفت: چریک های عضو این گروه همچون دولت به حفظ آتش بس متعهدند.