آرشیو چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دادستان تهران خبر داد: بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت

دادستان تهران از بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت هزار میلیارد تومان بر خلاف مقررات در این پرونده خبر داد.

به گزارش دادستانی تهران، عباس جعفری دولت آبادی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی بر بانک ها و همکاری بیشتر آنان با دادستانی تهران، در بیان اهمیت پیشگیرانه این اقدامات اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از بانک های کشور که پرونده آن تحت رسیدگی است در دوران مدیریتی یک نفر، یک هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده که تاکنون بازپرداخت صورت نگرفته و این در حالی است که از سال 92 به بعد اعطای وام های کلان از سوی این بانک تداوم داشته است.

جعفری دولت آبادی افزود: پرداخت تسهیلات باید با رعایت غبطه و صلاح سپرده گذاران و رونق تولید در کشور باشد در حالی که به افراد فاقد ملائت و بدون اخذ تضمین های کافی و برای طرح های غیرواقعی وام اعطا شده که نتیجه آن افزایش معوقات کلان در برخی بانک هاست.

وی به سرپرستان دادسراهای رسیدگی به جرایم پولی- بانکی و جرایم اقتصادی توصیه کرد با همکاری بانک ها از وقوع جرایم اقتصادی پیشگیری کنند.

دادستان تهران همچنین از بازداشت 5 نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت حدود هزار میلیارد تومان در این پرونده برخلاف مقررات و بازگشت و توقیف 700 میلیارد تومان خبر داد و افزود: بازپرس رسیدگی کننده و ضابطان مرتبط، اقدامات موثری صورت داده اند، اما بخشی از وجوه در خارج از کشور است و تلاش گسترده برای اعاده آن در دست اقدام است.

وی افزود: در ارتباط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هم یک نفر دیگر بازداشت شده است.

دادستان تهران اخبار منتشر شده مبنی بر باز پس گیری باشگاه راه آهن توسط دادستانی را خلاف واقع خواند و اعلام کرد: خریدار باشگاه مرتکب تخلف از قرارداد شده که در این خصوص باید پاسخگو باشد.