آرشیو چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۷
حوادث
۱۹

شکایت 3000 نفر از مرد کلاهبردار

همزمان با تحقیق از مردی که به اتهام کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش خودرو با قیمت ارزان تر از بازار بازداشت شده، معلوم شد که 3000 نفر در دام وی گرفتار شده اند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دراین باره گفت: این کلاهبردار که به بهانه فروش خودرو دست به کلاهبرداری میلیاردی زده بود، چند روز پیش در دماوند دستگیر شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد او و همدستانش که پیش از این دستگیر شده اند، تاکنون از 3000 نفر از مردم در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و گلستان کلاهبرداری کرده اند.

این متهم با همکاری برخی افراد سرشناس محلی، مبالغ کلانی برای فروش حدود 7000 دستگاه خودرو از مردم این استان ها دریافت و به کشور ترکیه فرار کرده بود.

وی افزود: این مرد با تشکیل یک گروه 10 تا 12 نفره از سرشناسان محلی ابتدا اعتماد مردم را جلب کرده و بعد به بهانه این که خودروها را حداکثر ظرف 15 تا 30 روز زیر قیمت بازار تحویل متقاضیان می دهد، مردم را به دام انداخته و از آنها کلاهبرداری کرده است.

رحیمی با اشاره به این که بعضی از مردم حتی پول خرید ده دستگاه خودرو را به این کلاهبردار پرداخت کرده بودند، ادامه داد: برخی افراد نیز همه دارایی خودشان را فروخته بودند تا بتوانند خودرویی با قیمت پایین تر از متهم بخرند.

شکایت های مردم زمانی در اختیار پلیس قرار گرفت که گفته می شد این کلاهبردار از کشور خارج شده است. اما ماموران به محض دریافت شکایت ها، تحقیق برای دستگیری متهم را آغاز کردند تا سرانجام بامداد شنبه او را در صندوق عقب خودرویی، در ویلایی در دماوند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: متهم اعتراف کرده بود که پس از کلاهبرداری به کشورهای ترکیه، یونان و قبرس رفته و گمان نمی کرده پس از بازگشت به کشور شناسایی و دستگیر شود. تاکنون 3000 نفر در شهرهای مختلف در دام این متهم گرفتار شده اند. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم وی و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.