آرشیو پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۹
ایران زمین
۱۹

حضور فعال بخش خصوصی در زنجان

از 67 طرح نیمه تمام دولتی استان زنجان فقط یک طرح به بخش خصوصی واگذار شده که مابقی طرح ها باید با حمایت وزیران هرچه سریع تر به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش ایسنا، «اسدالله درویش امیری»، استاندار زنجان خاطرنشان کرد: محورهای توسعه استان همان طور که در برنامه اول تا پنجم توسعه نیز پیش بینی شده، صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری است که آمار نشان می دهد، در بخش خدمات ظرفیت خالی خوبی در استان وجود دارد.

وی نرخ بیکاری استان را 9.7 درصد عنوان کرد و افزود: از انواع کل مواد معدنی، 80 درصد آنها در استان زنجان موجود است و مدیران باید همه تلاش خود را در راستای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیت ویژه استان به کار گیرند.

امیری در ادامه، استان زنجان را پایتخت و قطب برق وفناوری اطلاعات کشور بیان کرد و گفت: جلساتی را با یک تیم متخصص از کشور کره جنوبی داشته ایم تا از ظرفیت های مالی و علمی آنها نیز برای عملیاتی کردن بیشتر این موضوع استفاده کنیم.

این مسئول به شرایط خوب استان در حوزه بازرگانی و توازن میان صادرات و واردات اشاره کرد و یادآورشد: سال گذشته به 30 کشور صادرات و از 36 کشور واردات داشته ایم که بیش از 95 درصد آنها مربوط به واحدهای تولیدی و کشاورزی بوده است.

وی، میزان تولید محصولات کشاورزی استان را 2.5 برابر مصرف استان دانست و اظهار داشت: 85 درصد منابع آب استان، صرف مصارف کشاورزی می شود که در صورت ادامه این روند، مشکلات جدی در زمینه مصرف آب شرب و صنعت استان ایجاد خواهد شد. در 123 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان، امکان عملیاتی شدن سیستم آبیاری نوین کشاورزی وجود دارد که از این میان در 42 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده است. استاندار زنجان، بدهی استان به کشاورزان را 25 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت خریداری نکردن کامل محصولات کشاورزان بخصوص گندم، مشکلات جدی در خصوص کشت پاییزه آنها به وجود خواهد آمد.