آرشیو پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۹
جهان
۲۰

کابینه دولت وحدت ملی یمن معرفی شد

شورای عالی سیاسی یمن (انصارالله و حزب کنگره مردمی) اعضای کابینه دولت وحدت ملی این کشور به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» را معرفی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام این شورا، 27 وزیر که در میان آنان پنج وزیر زن حضور دارند، اعضای این کابینه را تشکیل می دهند. در این کابینه نام «ابوبکر القربی»، وزیر خارجه سابق این کشور و از رهبران حزب کنگره مردمی٬ به عنوان وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مشاهده می شود. «حسین خیران»، یکی از اعضای کمیته های انقلابی انصارالله نیز وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن خواهد بود. تشکیل این کابینه در حالی صورت گرفته که این روزها یمنی ها تحت فشار رسانه های حامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان، برای حمله حوثی ها به یک کشتی نظامی اماراتی هستند. این رسانه ها مدعی شده اند کشتی مزبور غیرنظامی بوده است. اما دیروز سازمان ملل متحد این ادعاها را که از سوی امارات پیگیری می شود، رد کرد. در جریان این حمله 22 نظامی اماراتی کشته شدند. ائتلاف سعودی مدعی شده بود، این کشتی، یک کشتی تجاری «غیرنظامی» و «حامل کمک های بشردوستانه» بوده است.

بازنگری انگلیس در فروش سلاح به عربستان

متیو ریکرافت، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد، این کشور در سیاست فروش سلاح به عربستان بازنگری کرده است اما به نتایج این بازنگری یا تصمیم های احتمالی گرفته شده در این خصوص هیچ اشاره ای نکرد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، ریکرافت خاطرنشان کرد، کشورش جزو نخستین کشورهایی بوده که از عربستان خواسته پاسخگوی تحقیقات درباره هدف قرار دادن غیرنظامیان باشد. پارلمان اروپا فوریه گذشته از اتحادیه اروپا خواست فروش سلاح به عربستان را ممنوع کند. در آن زمان 449 نماینده به نفع ممنوعیت فروش سلاح به عربستان رای دادند. خبر دیگر اینکه دیروز عادل طریفی، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان سعودی، درخواست رعد بن حسین، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل را در خصوص تحقیق درباره جنایات جنگی در یمن نپذیرفت.