آرشیو پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۹
اقتصادی
۶

روی خط خبر

امتناع برخی واردکنندگان لوازم خانگی از ارائه فاکتور به دلیل «فرار مالیاتی»

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از امتناع برخی واردکنندگان لوازم خانگی نسبت به ارائه فاکتور به دلیل فرارهای مالیاتی خبر داد.

محمد طحان پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح جمع آوری لوازم خانگی قاچاق از ابتدای مهرماه عنوان کرد: این طرح با توجه به مسائل مختلف در نظر گرفته شده 15 روز تمدید و به نیمه دوم سال جاری موکول شد، بنابراین بازرسان، کلیه لوازم خانگی را که احتمال قاچاق آنها وجود دارد از نیمه دوم مهرماه جمع آوری خواهند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر این که برخی شرکت ها واحدهای صنفی را تهدید می کنند که اگر به شما فاکتور ارائه دهیم باید مالیات بدهید، بیان کرد: ما اعلام کرده ایم که حتی به برگ سبز هم نیاز نیست و باید فاکتور ارائه شود، اما متاسفانه افرادی که می خواهند فرار مالیاتی داشته باشند، از ارائه فاکتور امتناع و واحدهای صنفی را تهدید می کنند.

امروز؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان 95

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: امروز (پنجشنبه پانزدهم مهرماه)، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان 95 است.

به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، «غلامرضا قبله ای» خاطرنشان کرد: طبق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR ارائه کنند.