آرشیو شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۰
اقتصادی
۴

تولید 300 کیلو عسل در سال با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات

علی اکبر دارابی یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی از کرمانشاه توانسته با کار و کوشش سالانه 300 کیلوگرم عسل تولید کند.

این بسیجی کرد در سال 94 با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی توانسته زمینه اشتغال 2 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کند. نامبرده با نو آوری و ابتکار در کار که جزو ذات نیروهای بسیجی است توانسته با به کارگیری راهکارهای علمی و با بهره گیری از منابع علمی کیفیت محصول خود را افزایش دهد به طوری که حتی دلالان عسل به سوی محصول وی جذب شده و حاضرند عسل ایشان را قبل از تولید پیش خرید کنند.

این بسیجی می گوید: ظرفیت های آورده فردی بنده فقط در تهیه مکان و مقداری سرمایه اولیه خلاصه می شد که سازمان بسیج سازندگی با مشاهده طرح و همچنین علاقه و تجربه بنده در این راستا با اعطای تسهیلات و تشویق باعث شدند تا با توجه به کار بیشتر بتوانم از فعالیت های خود نتیجه بگیرم.

دارابی اضافه می کند: من به همه جوانان توسعه می کنم که در خودشان بنگرند و توانایی و استعداد خودشان را بیابند و آن وقت مطمئن باشند هر کاری را که آغاز کنند موفق خواهند شد.

این بسیجی عرصه اقتصاد مقاومتی همچنین می گوید: من با استفاده از روش های علمی توانستم چند بار در سال عسل تولید کنم و به این افتخار کنم که به عنوان یک بسیجی عرصه اقتصاد مقاومتی در مقابل دشمنان کشورم ایستاده ام.

دارابی می افزاید که فروش به صورت کیلویی و جزیی یکی از آسیب هایی است که دلالان برای دلسرد کردن تولیدکنندگان ایجاد کردند. لذا از مسئولین انتظار می رود برای مبارزه با این عمل و رونق کار تولید با استفاده از فکر تولیدکنندگان راهی برای این کار پیدا کنند.

دارابی می گوید: ایران از نظر میزان تولید عسل جزء 10 کشور اول دنیاست، همچنین از این ماده خدادادی در طب سنتی برای درمان عفونت های دستگاه تنفسی استفاده می کنند.

مصرف روزانه عسل مشکلاتی از قبیل تنگی نفس و خلط بیش از حد گلو را برطرف می کند. وی همچنین افزود: باید با افتخار بگویم که میانگین مصرف سرانه عسل در کشور حدود 960 گرم است در حالی که این میزان در جهان 220 گرم است.