آرشیو شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۰
شهرستان ها
۷

دریک شرکت پالایش گاز صورت گرفت: جلوگیری از هدررفت 234 هزار تن آب

رئیس واحد عملیات بازیافت آب شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: با برنامه ریزی دقیقی که انجام دادیم از هدررفت 234هزار تن آب در شرکت جلوگیری کردیم.

احمدعلی علی نژاد طیبی گفت: با اقدامات انجام شده توسط کارشناسان این واحد صنعتی و همکاری مدیریت و کارکنان فنی پالایشگاه، برای اولین بار تعمیرات اساسی کولینگ تاور این واحد بدون توقف تولید انجام شد و ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، با بازیافت 234 هزار تن آب در سال 1394 هیچ گونه دور ریز آب وجود نداشت.

وی ادامه داد: در پالایشگاه گاز فجر جم واحد بازیافت آب و تولید آب مقطر وجود دارد که آب آلوده به مواد مختلف را از واحدهای مختلف پالایشگاه دریافت می کند و طی عملیات تقطیر چندمرحله ای با جدا کردن ناخالصی ها، آب مقطر خالص تولید می کند که این آب برای تولید بخار در دیگ های بخار به کار می رود.

علی نژاد طیبی با اشاره به استانداردهای بالای عملیات بازیافت آب دراین شرکت گفت: در این پالایشگاه بسترهای تبخیر وجود دارد که برکه های برای نگهداری آب غیرقابل بازیافت است، کف و دیواره ها این برکه ها مطابق با استاندارد پالایشگاه های تراز اول دنیا در 3 لایه با بتن مسلح و ژئوممبران غیرقابل نفوذ با عمق 30 سانتی متر پوشانده شده است.

گفتنی است پالایشگاه گاز فجرجم در حومه شهرستان جم استان بوشهر قراردارد.