آرشیو شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۰
حوادث
۱۸

5 ساعت عملیات برای مهار حریق پالایشگاه نفت شاهرود

گروه حوادث/ آتش سوزی مهیب پالایشگاه نفت در شهرستان شاهرود پس از نزدیک به 5 ساعت عملیات نفسگیر مهار شد.

به گزارش گروه حوادث «ایران»، این حریق که ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد دیروز آغاز شد به دلیل وزش شدید باد بسرعت گسترش یافت و عملیات اطفا را با مشکلات زیادی روبه رو کرد. به این ترتیب نیروهای آتش نشانی شاهرود و شهرهای اطراف وارد عمل شده و ساعت 7 و 20 دقیقه صبح دیروز آتش با موفقیت مهار شد.

ایرج رئیسیان، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان دراین باره گفت: آتش سوزی پالایشگاه ساعت هفت و 20 دقیقه صبح جمعه با حضور عوامل نیروهای امدادی شهرستان شاهرود و با کمک نیروهای امدادی شهرهای بسطام، دامغان، شرکت خط لوله و مخابرات شرق و پخش شرکت نفت خاموش شد. با توجه به قرارداشتن نیروگاه سیکل ترکیبی در کنار این پالایشگاه، ایمن سازی لازم در این زمینه برای نیروگاه اتخاذ شد و نیروهای امدادی نیروگاه نیز برای مهار آتش سوزی پالایشگاه همکاری کامل و مشارکت داشتند.محمد رضا هاشمی- معاون استاندار و فرماندارویژه شاهرود -نیز گفت: وزش باد شدید بر گستردگی آتش افزوده بود و به همین خاطر اطفای آن به طول انجامید. علت حادثه نیز در دست بررسی است.

ناصر سلمانپور معاون اورژانس شاهرود درباره تلفات این حادثه توضیح داد و گفت: در این حادثه 2 نفر از کارگران پالایشگاه دچار سوختگی و 2 نفر دیگر که دچار شکستگی سطحی شده بودند به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند. به گفته وی برای پوشش امدادی این حادثه 3 خودروی اورژانس به محل اعزام شده بود و براساس آخرین بررسی دو نفر از مجروحان پس از درمان ترخیص شده اند.