آرشیو شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۰
ایران زمین
۱۹
تک خبر

تردد روزانه 10 هزار زائر از مرز مهران

همزمان با آغاز ماه محرم و نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به طور متوسط هر روز 10 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات در کشور عراق مشرف می شوند.

«محمدرضا مروارید» استاندار ایلام در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون 18 گیت ورودی و 18 گیت خروجی برای تسهیل در تردد زائران در مرز مهران آماده ارائه خدمات است. به منظور ایجاد سهولت در تردد زائران 10 گیت ورودی در این پایانه مرزی را به ارائه خدمات به زائران خروجی از مرز اختصاص دادیم تا خروج زائران از کشور در زمان کمتری انجام شود. مروارید تاکید کرد: از زائران متقاضی خروج از کشور درخواست می کنیم با توجه به افزایش حجم ترددها در محرم نسبت به دیگر روزهای سال از این مرز، با صبر و حوصله مسئولان اجرایی و عوامل پلیس گذرنامه را در ارائه خدمات یاری کنند. هم اکنون هیچ مشکلی برای تردد زائران از این پایانه مرزی وجود ندارد و امکانات موجود جوابگوی حجم زائران است و اگر کمبودی باشد بسرعت از سوی مسئولان مربوطه جبران می شود.

خاطرنشان می شود، پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهم ترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات است که روزانه به طور متوسط

5 هزار نفر از این مرز تردد می کنند. این پایانه مرزی در روزهای منتهی به اربعین حسینی با بیشترین حجم و تقاضا برای سفر به عتبات عالیات روبه رواست به طوری که در ایام اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود، این میزان امسال به بیش از 2 میلیون زائر برسد.