آرشیو شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۸۷۷۵
بین الملل
۹

بشار اسد: بمباران بیمارستان ها جنایت جنگی است

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: بمباران بیمارستانها در سوریه جنایت جنگی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت و گو با شبکه 2 دانمارک افزود: آمریکا اراده ای برای رسیدن به توافق در سوریه ندارد و به همین دلیل پیش از این نیز می دانستیم که توافق آمریکا با روسیه موفقیت آمیز نخواهد بود.به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار اسد درباره چرایی شکست این توافق گفت: چرا که به عنوان مثال «جبهه النصره» در لیست تروریستی آمریکا و سازمان ملل قرار گرفته است اما در سوریه جبهه النصره کارت بازی آمریکا محسوب می شود.

او ادامه داد: معارضان میانه رو از اساس خرافات است و بنابراین نمی توانیم آن را از تروریست های تندرو جدا سازیم، چرا که از اساس وجود ندارد.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم لازمه راه حل سیاسی است، گفت: هرگز نمی پذیریم که تروریست ها به بخشی از سوریه تسلط یابند و وظیفه ما به عنوان دولت، رو به رو شدن با واقعیت است. تروریست هایی وجود دارند که از طرف قدرت ها و کشورهای خارجی حمایت می شوند و ما باید از کشورمان دفاع کنیم.او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مردم اروپا دشمن سوریه نیستند و تفاوت بسیاری بین آن ها و سیاست دولت هایشان وجود دارد.بشار اسد تاکید کرد: بدون تردید بمباران بیمارستان ها جنایت جنگی است، طبق قوانین بین المللی بیمارستان ها و تمام تاسیسات مسکونی و غیر نظامی مصونیت دارند.