آرشیو یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۱
صفحه آخر
۱۲

یورش ماموران آل خلیفه به 9 هیئت عزاداری و سرکوب وحشیانه عزاداران حسینی(ع)

نیروهای امنیتی آل خلیفه در ادامه سرکوب عزاداران امام حسین(ع) در بحرین، 9 منطقه مختلف این کشور را هدف قرار داده و اقدام به سرکوب شیعیان کردند.

رژیم آل خلیفه در ماه های اخیر با زندانی کردن رهبران شیعه این کشور نشان داده به دنبال تشدید فشارها بر شیعیان است. ماه محرم هم همواره بهترین فرصت برای دشمنان شیعیان در کشورهای مختلف از جمله بحرین بوده تا به بهانه عزاداری های مردم، به عزاداران حمله کنند. رژیم بحرین از جمله به هیئت ها و پاره کردن نمادهای محرم هم ابا نداشته و اخیرا این حملات را تشدید کرده است. به گزارش ابنا، نیروهای امنیتی آل خلیفه این بار با حمله به 9 منطقه، به سرکوب هیئت ها و عزاداران پرداختند و نمادهای مذهبی عاشورا و ماه محرم را تخریب کردند. اهالی مناطق کرزکان، مالکیه و نویدرات درپی حمله نیروهای پلیس برای برداشتن تصاویر و پرچم های محرم، با آنان درگیر شدند. بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم بحرین از یک هفته قبل تاکنون 35 بار به مناطق مختلف برای سرکوب مراسم محرم حمله کرده اند.

یک فعال بحرینی در این باره می گوید «حمله به نمادهای عاشورایی و مراسم عزاداری در این کشور با دستور سعودی ها صورت می گیرد و آل خلیفه در این زمینه اختیار چندانی از خود ندارد.» نیروهای امنیتی همچنین همه سران هیئت های عزاداری منطقه «دیر» را فرا خوانده و در مرکز پلیس منطقه سماهیج از آنان بازجویی کرده اند. «راشد الراشد» یکی از رهبران جنبش عمل اسلامی بحرین در این مورد تاکید کرد: «آل خلیفه مسئولان اغلب هیئت های مذهبی بحرین را فراخوانده و از آنان برای جمع آوری نمادهای مذهبی در خیابان ها تعهد گرفته است.» در همین حال، اهالی منطقه «دیه» نیز با برپایی تظاهرات در خیابان های این شهر، خشم و انزجار خود را از حملات سرکوب گرانه نیروهای پلیس به مراسم محرم، ابراز کردند. ملت بحرین قرن هاست که در ماه محرم به عزاداری می پردازد اما از سال 2011 تا به امروز آل خلیفه با ملت خود مثل دشمن رفتار می کند و در همین راستا با اعتقادات مردم و مراسم مذهبی آنان هم مبارزه می کند.