آرشیو یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۱
صفحه آخر
۱۲

دولت نیجریه فعالیت جنبش اسلامی این کشور را رسما ممنوع اعلام کرد

دولت نیجریه در تازه ترین اقدام خود علیه شیعیان این کشور، فعالیت جنبش اسلامی شیعی این کشور را ممنوع کرد و فعالیت های آن را یک تهدید امنیتی خواند.

دولت نیجریه در سال های اخیر تحت نفوذ آل سعود اقدامات علیه شیعیان را به شدت افزایش داده است و در این مسیر ارتش این کشور نیز از کشتار شیعیان این کشور هیچ ابایی ندارد. این کشور در جدیدترین اقدام خود «جنبش اسلامی شیعیان» به رهبری شیخ زکزاکی را هدف قرار داده است. به گزارش فارس به نقل از «تایمز اسرائیل»، دولت نیجریه، فعالیت جنبش اسلامی این کشور را رسما ممنوع اعلام کرد. دولت نیجریه مدعی شده این جنبش یک «تهدید امنیتی» است.

ارتش نیجریه دسامبر سال گذشته(آذرماه) نیز با حمله به اعضای این جنبش شیعی هزاران نفر از حامیان آن را قتل عام و شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر آن را بازداشت کرد. به دنبال این جنایات، سازمان عفو بین الملل کشتار بیش از 300 مسلمان توسط ارتش نیجریه و دفن اجساد آنها در گورهای دسته جمعی را «تایید» و آن را محکوم کرد. عفو بین الملل همچنین ارتش نیجریه را به تلاش عمدی برای از بین بردن شواهد این کشتار متهم کرد. فرماندار ایالت کادنا در نیجریه بعدها گزارش عفو بین الملل را تایید و اعلام کرد که ارتش از خشونت استفاده کرده است.

شیخ ابراهیم زکزاکی که در جریان حملات دسامبر دچار مجروحیت جدی از ناحیه پا و از دست دادن یک چشم خود شده است از همین تاریخ در حبس و تحت بازداشت به سر می برد.