آرشیو دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۲
شهرستان ها
۷

امضای تفاهم نامه همکاری های فراگیر بین خراسان رضوی و دمشق

استاندار خراسان رضوی از امضاء یادداشت تفاهم با استاندار دمشق در سفر اخیر خود به سوریه خبر داد.

مشهد- خبرنگار کیهان:«علیرضا رشیدیان» گفت: در این سفر به تفاهم نامه ای مشترک در زمینه همکاری های فراگیر بین استان خراسان رضوی و استان دمشق سوریه دست یافتیم.

وی افزود: در این تفاهم نامه، بر توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی از طریق تهاتر کالاو خدمات صادراتی استان، صدور خدمات فنی و مهندسی، همکاری های فرهنگی و آموزشی خراسان رضوی با توجه به ظرفیت های موجود، تاکید شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه صادرات دارو، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع کشاورزی و... از استان و ورود محصولات سوریه از جمله زیتون و روغن زیتون؛ تفاهم شد.

رشیدیان تصریح کرد: در این تفاهم نامه به کاهش هزینه های حمل و نقل از طریق ایجاد حمل و نقل مستقیم دریایی، تقویت حمل و نقل هوایی، حل مشکلات بانکی پرداخته شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشارکت دادن شرکت های فنی و مهندسی استان در پروژه های بازسازی سوریه و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، همکاری های گردشگری، توریسم درمانی، بهداشتی و درمانی بین دوکشور از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

وی افزود: در این تفاهم نامه بر تشکیل شعبه اتاق مشترک ایران و سوریه با محوریت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تقویت ارتباط بین حرم های حضرت زینب و رقیه (س) با حرم مطهر حضرت رضا(ع) و مشارکت بیشتر در بهسازی و توسعه حرم های مطهر از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه بود.