آرشیو دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۱
صفحه آخر
۲۰

علم کش!

مهندس عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرامش نوشت: با تاریخچه و فلسفه علم کشی کاری ندارم، ولی اجمالااز کودکی از رفتار و حرکات علم کش ها در ایام عزاداری حسینی لذت می بردم.

علم کش، هم توان فیزیکی می خواهد و هم مهارت در کنترل و مدیریت آن! به تعبیر عوام الناس باید لنگر علم و به تعبیر مهندسی، همان اینرسی پیوسته(!) را که روی تکیه گاه فشار وارد می کند اداره کند!

رهبری عزیز، کار اجرایی را به «علم کشی» تشبیه می کنند و می فرمایند وقتی علم مسئولیت به عهده کسی گذاشته شد، همه باید به او کمک کنند و سختی مسئولیت او را درک کنند. (نقل به مضمون)

پی نوشت

وقتی علم کش خسته می شود با یک «یاعلی» به اطرافیان حالی می کند تا کمکش کنند و دیگری زیر بار برود!

برخی افراد تازه کار و مدعی هم که اول بار زیر علم می روند با فریاد «ول کن آقا»!، «برو کنار»! اطرافیان دلسوز را پراکنده می کنند، ولی پس از چند قدم کوتاه، درمانده می شوند و یاعلی می گویند.

بدتر از آن هم کسانی هستند که یه راست دارند می روند توی جوی کنار خیابان ولی باز هم «یاعلی» نمی گویند! بعضی ها هم از اول که علم را می گیرند از سنگینی آن، طوری می نشینند که نمی توانند از جا بلند شوند! ولی باز می گویند آقا برو کنار! می خوام بلند شم! همکاری و موفقیت را از علم کش های حرفه ای، مومن و فهمیده یاد بگیریم...