آرشیو شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۳
جهان
۲۰

همکاری رسانه ای دولت عراق و کردها در آستانه عملیات <موصل>

نیروهای امنیتی عراق در آستانه عملیات موصل و ضربه نهایی به داعش یگان های جدیدی را در اطراف موصل مستقر کرده و یک کمیته رسانه ای نظامی با مشارکت اقلیم کردستان تشکیل دادند تا از درز اطلاعات محرمانه به نفع داعش جلوگیری شود. این در حالی است که ارتش ترکیه نیز در چند روز گذشته با وجود تاکید دولت عراق درباره اینکه هیچ مجوزی برای ورود نظامی ترکیه به عملیات آزادسازی موصل نداده، یگان های زرهی خود را در نزدیکی مرزهای عراق مستقر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، ساکنان مناطق حومه ای موصل پنجشنبه شب شاهد استقرار نیروهایی از ارتش عراق، با تجهیزات کامل نظامی در اطراف سد موصل بودند. در همین چارچوب هلگورد حکمت مسئول بخش رسانه ای وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق، اعلام کرد، براساس دستور وزارت دفاع عراق، کمیته ای رسانه ای در وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کردستان عراق تشکیل شده است تا مانع درز اطلاعات طبقه بندی شده به رسانه ها و بهره برداری داعش از آنها باشد.

استقرار یگان های نظامی جدید ارتش ترکیه

ارتش ترکیه با وجود ادامه تنش ها بین بغداد و آنکارا درباره حضور نظامی ترکیه در عملیات موصل، اقدام به استقرار یگان های جدید زرهی در مرز با عراق کرد. شبکه تلویزیونی رووداو ترکیه، به نقل از منابعی خبر داده این نیروها در شهر سلوپی که یکی از شهرهای مرزی ترکیه با عراق است، مستقر شده اند. این در حالی است که حضور نیروهای ارتش ترکیه در خاک عراق با مخالفت جدی عراقی ها روبه رو شده و در تازه ترین واکنش ها دولت عراق یادداشت شدیداللحنی به سفیر ترکیه در عراق داده است.