آرشیو شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۲
ورزش
۱۰
بازتاب

روادید اتریش نرسید

لینز در شمال شرق اتریش میزبان رقابت های کاراته قهرمانی جهان است و ورزشکاران ایرانی برای حضور در این رقابت ها آماده می شوند. کاراته ایران در دو سال گذشته دستخوش حواشی متعدد داخلی بود و در این میان به نظر می رسد رقابت های جهانی زیاد مورد توجه قرار نگرفت. اداره فدراسیون با سرپرست در همین راستا بود و به تعویق افتادن تاریخ انتخابات نیز بر گره های کور کاراته افزود.

در این دوران پرحاشیه اما برنامه های تیم ملی با نظر کادر فنی اجرا شد. در این بین برنامه های برون مرزی کادر فنی برای آماده سازی هر چه بهتر تیم ملی در راه موفقیت در رقابت های جهانی یکی بعد از دیگری و به دلایل مختلف از جمله صدور دیرهنگام روادید یا همکاری نکردن سفارت یا مشکلات امنیتی لغو شد. از رقابت های دانشجویان جهان در پرتغال گرفته تا کاراته وان ترکیه و آلمان که اگر رقابت های بین المللی ارومیه و تورنمنت سوئیس نبود معلوم نبود تیم ملی با چه شرایطی راهی اتریش می شود.

بعد از لغو سفرهای تدارکاتی، خبر تکراری نرسیدن روادید به مسابقات جهانی هم رسید و اکنون از فدراسیون کاراته خبر می رسد تیم ملی برای رفتن به اتریش و حضور در مسابقات جهانی به مشکل نرسیدن روادید اتریش برخورد کرده است. خبرگزاری مهر در این باره می نویسد: این که سفارت اتریش در تهران سنگ اندازی می کند یا کم کاری روابط بین المللی فدراسیون را باید دلیل بروز این مشکل بدانیم، در روزهای آینده مشخص می شود، اما این که سرپرست تیم اطلاع نداشته باشد یکی از مدعیان اصلی تیم ملی در فاصله ده روز به مسابقات، تاریخ مهلت گذرنامه اش به پایان رسیده، قابل توجیه نیست!