آرشیو شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۲
فرهنگ و هنر
۱۶
تجسمی

عکس های جنگ عکاس ایرانی در جشنواره بایوکس کالوادوس دوم شد

حسن قائدی جایزه دوم بیست و سومین دوره جشنواره بایوکس کالوادوس (با موضوع جنگ) را کسب کرد و جایزه نخست این رقابت به عکاس خبرگزاری رویترز رسید.

حسن قائدی درباره حضورش در بیست و سومین دوره جشنواره بایوکس کالوادوس که هفته اول اکتبر در فرانسه برگزار شد به مهر گفت: در جشنواره بایوکس کالوادوس 50 نفر از ادیتورها و سردبیرهای نشریات فرانسوی داوری آثار را که فقط به موضوع جنگ می پردازد برعهده دارند و مجموعه عکس «جنگ در عراق؛ عملیات آزادسازی روستای البشیر» که به این مسابقه ارسال کردم توانست جایزه دوم را کسب کند که به گفته هیات داوران در مراسم اختتامیه در رقابت نزدیک با نفر اول قرار داشت.

او ادامه داد: خوشحالم که عکس هایم از جنگ سوریه و عراق بازتاب خوبی داشت و توانستم اندکی از مجاهدت جوانان عراقی و رزمندگان اسلام را نشان دهم. حضور شجاعانه عکاس در خط آتش، نشان دادن رنج و مشقت سربازان و تسلط در کنترل صحنه، ویژگی هایی بود که رئیس هیات داوران و عکاسان درباره آثارم به آنها اشاره کرد.

این عکاس جنگ در پایان بیان کرد: وقتی جایزه خودم را دریافت می کردم به این موضوع فکر می کردم که باز هم باید برگردم و برای رفتن به جنگ عراق و سوریه از مدیران مختلف خواهش کنم تا به من اجازه رفتن و عکاسی بدهند. باز باید برای ثبت رشادت رزمندگان اسلام دربه در چند میلیون تومان پول باشم. من این جایزه را با افتخار به همه عکاسان دوران دفاع مقدس تقدیم می کنم که اگر نبودند من هم تاب نمی آوردم.