آرشیو یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

محمدحسین لطیفی: عده ای ذهن حقیری دارند اما فکر می کنند روشنفکر هستند!

محمدحسین لطیفی تصریح کرد: وقتی پای مسایل ملی پیش می آید همه ما نسبت به موضوع مسئول هستیم و برخی افراد برای پز روشنفکری به فیلمسازانی که در این زمینه ها کار می کنند نسبت حکومتی می دهند.

کارگردان سریال «صاحبدلان» با اشاره به زدن برچسب به کارگردان های فیلم های ملی و استراتژیک، در گفت وگو با مهر اظهار داشت: کسی که با پرچم کشورش مشکل دارد و کسی که می گوید فلانی با ساخت آثار دفاع مقدسی خراب شد باید سلب تابعیت شود. به نظرم کسی که چنین حرفی می زند ذهن حقیری دارد، اما خودش فکر می کند روشنفکر است. امروز برخی می خواهند خود را عوض کنند به همین دلیل به دیگران برچسب می زنند که آنها حکومتی شده اند.

وی تصریح کرد: بزرگ ترین برگ برنده که نشان دهنده مظلومیت ما است؛ همان حادثه ایرباس است و ما از آن غافل مانده ایم. در آن حادثه یک ناو آمریکایی وجود داشت که متعلق به حامی مطلق صدام حسین بود. اگر ما داد می زنیم که آمریکا شیاد است، وجود ناو آمریکایی در آن حادثه مهر تاییدی بر این موضوع است.

لطیفی افزود: من در آن سوی مرزها ایرانی هایی را دیدم که حتی حاضر نیستند یک ثانیه هم به ایران بیایند اما وقتی حرف بچه های جنگ به میان می آید گریه می کنند. آن وقت عده ای در داخل به دیگران برچسب حکومتی شدن می زنند. کسی نباید از این حرف ها بترسد. این دینی است که فیلمسازان سینمای دفاع مقدس آن را ادا می کنند؛ کسانی که در این حوزه کار می کنند می دانند پولی در میان نیست. برای مثال اگر من بخواهم یک اثر طنز بسازم سه برابر یک اثر دفاع مقدسی دستمزد دریافت می کنم. به علاوه اینکه کار کردن در حوزه دفاع مقدس زیر آفتاب سوزان و در میان آن خاک ها کار بسیار سختی است. شایسته نیست که چنین حرف هایی در رابطه با شخصی که پا به این عرصه گذاشته است، گفته شود. برخی پز روشنفکری می دهند اما اگر به بررسی زندگی آنها بپردازیم متوجه می شویم که حتی 20 کتاب هم در زندگی خود نخوانده اند.