آرشیو یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۸۶
استان ها
۱۸

مکان یابی ایستگاه جدید راه آهن سنندج

اسرین مقصودی

دنیای اقتصاد - سنندج: وزیر راه و شهرسازی از آغاز طراحی و مکان یابی برای ایستگاه راه آهن شهرسنندج خبر داد.عباس آخوندی در چهارمین سفر به کردستان و در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه ایستگاه در نظر گرفته شده قبلی به این منظور 30 کیلومتر با داخل شهر فاصله داشت، گفت: در نشست مشترک با استاندار کردستان و مقامات مرتبط دستور مکان یابی و طراحی مکان جدید در داخل شهر صادر شد. وی با بیان اینکه راه آهن تهران - سنندج تا بهار آینده به همدان خواهد رسید، اضافه کرد: بعد از افتتاح مسیر تهران - همدان مسیر سنندج به صورت جدی تر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آخوندی افزود: اکنون طرح راه آهن از همدان تا سنندج 30 درصد پیشرفت دارد. وی همچنین توجه به فرودگاه سقز را یکی دیگر از سیاست های راه وشهرسازی دانست و اضافه کرد: عملیات اجرایی فرودگاه سقز در حال انجام است. وزیر راه و شهرسازی همچنین از اضافه شدن دو پرواز دیگر به فرودگاه سنندج از اوایل آبان خبر داد و گفت: با نوسازی ناوگان هوایی کشور و خریداری هواپیماهایی که قابلیت استفاده در فرودگاه های کوچک و متوسط را دارند بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد. وی همچنین به موضوع سکونتگاه های غیررسمی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که برگزار شده موضوع بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی که گریبانگیر برخی از شهرهای استان شده است مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از طریق شهرداری ها کمک هایی را برای بازآفرینی حاشیه شهرها در نظر گرفته ایم و سهم دولت از میزان این کمک ها مشخص شده است. آخوندی در ادامه با بیان اینکه در این سفر 150 کیلومتر بزرگراه و راه روستایی در استان به بهره برداری رسید اظهار کرد: عمده این قطعات بزرگراهی در کریدور شمال به جنوب به بهره برداری رسیده است که نقش مهمی در تسهیل حمل ونقل کالاو مسافر خواهد داشت.وی کریدور شمال به جنوب را که از بندر امام خمینی آغاز و به مرز بازرگان ختم می شود را بسیار مهم دانست و گفت: 320 کیلومتر از این بزرگراه در کردستان واقع شده است که 120کیلومتر آن زیربار ترافیکی قرار گرفته و برای 120 کیلومتر دیگر قرارداد منعقد شده است و 80کیلومتر باقی مانده نیز اوایل سال آینده به مناقصه گذاشته می شود