آرشیو یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۴
اجتماعی
۴

احتمال اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه های هند

دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های هند در آستانه اخراج و محرومیت از ادامه تحصیل در این کشور قرار دارند.

به گزارش «صدا و سیما»، رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند با تایید این خبر گفت: با رای دیوان عالی هند همه کرسی های رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از طریق آزمون «نیت» neet تکمیل شود و در این حکم این آزمون فقط به دانشجویان هندی اختصاص یافته است.

دکتر سیدمحمدرضا خلیلی با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی در دانشگاه های ام جی آر چنای، مانیپال ایالت کارناتاکا و دانشگاه پنجاب هند مشغول به تحصیلند، افزود: در حکم دیوان عالی هند که پس از پذیرش 120 دانشجوی ایرانی صادر شده، نامی از دانشجویان خارجی برده نشده و نحوه پذیرش دانشجویان ایرانی و خارجی در دانشگاه های هند در هاله ای از ابهام قرار دارد. بنابراین با صدور این حکم، دانشجویان خارجی ورودی 2016 با مشکل مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: دانشجویان ایرانی در هند، شهریه کامل تحصیل را که حدود 200 تا 300 میلیون تومان است به دانشگاه های هند پرداخت کرده اند و اکنون براساس این حکم دانشجویان باید نام نویسی خود را لغو کنند و شهریه پرداختی خود را پس بگیرند. با این حال دانشگاه های هند اعلام کرده اند از استرداد کامل شهریه معذور هستند.