آرشیو یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۴
اجتماعی
۴

اخبار

ایرنا و یونسکو تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تهران - ایرنا - سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) دیروز (شنبه)، تفاهمنامه ای با هدف ارتقای روابط خبری و آموزشی امضا کردند.

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه به امضای محمد خدادی مدیرعامل ایرنا و «استر کیش-لاروش» مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران رسید.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و یونسکو مطابق این تفاهمنامه برای توسعه طرح های مشترک در زمینه هایی از جمله دوره های آموزشی کوتاه مدت یا برگزاری کارگاه های آموزشی با تسهیلات یونسکو به منظور ارتقای آگاهی درباره رسالت و فعالیت های یونسکو همکاری خواهند کرد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین آمادگی خود را برای پوشش گسترده تر فعالیت های یونسکو در ایران و سراسر جهان و همچنین تبلیغات رسانه ای برای رویدادها و برنامه های یونسکو در سطوح ملی و بین المللی اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا علاوه بر همکاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه مشترک و همچنین میزگردهای کارشناسی در زمینه های مختلف با همکاری یونسکو در ایران و سایر کشورهای جهان اعلام کرد.

مقر یونسکو در پاریس است و هدف اعلام شده آن کمک به صلح و امنیت از طریق ارتقای همکاری های بین المللی در زمینه های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

یارانه نقدی دوشنبه واریز می شود

شصت و هشتمین یارانه نقدی خانوارهای ایرانی، دوشنبه(26مهرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش مهر، شصت و هشتمین یارانه نقدی خانوارهای ایرانی به مبلغ هر نفر 45 هزار و 500 تومان، دوشنبه پیش رو به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی مهرماه امسال، ساعت 24 روز دوشنبه 26 مهر، از حساب سرپرستان خانوار قابل برداشت است.

بیش از 74 میلیون نفر در کل کشور، یارانه نقدی دریافت می کنند و بر اساس آخرین آمارها، 2.1 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی محروم شده اند.