آرشیو یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۴
جهان
۲۰

دو خط خبر

مطابق توافق به عمل آمده میان لندن و پاریس، طی روزهای آینده نخستین گروه از کودکان پناهجوی بدون سرپرست ساکن در اردوگاه پناهجویان در بندر کاله فرانسه موسوم به «جنگل»، وارد انگلیس می شوند.

نفوذ نظامی امریکا در سودان جنوبی با تصمیم پنتاگون مبنی بر افزایش تدابیر امنیتی و نظامی برای ورود به خاک سودان جنوبی و گسیل تعدادی جنگنده های «اف 16» و هواپیماهای سوخت رسان «کی سی 135» به پایگاه دریایی «لمونیر» در جیبوتی افزایش یافت.

یک شرکت پیشرو در امور اطلاع رسانی در چین اعلام کرد اطلاعات ارتش و برخی نهادهای این کشور بتازگی توسط نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) بخصوص از جانب کشورهای غربی از جمله امریکا مورد حمله سایبری

قرار گرفته است.

کره شمالی با اعتراض شدید نسبت به حضور نیروهای انگلیسی در شبه جزیره کره برای انجام رزمایش مشترک با کره جنوبی که قرار است ماه آینده انجام شود، نسبت به اجرای این تمرین نظامی واکنش نشان داد.

پلیس امریکا سه نفر را در ایالت کانزاس به اتهام فعالیت های تروریستی دستگیر کرد. این افراد متهم شده اند، طرح بمب گذاری در یک آپارتمان محل اقامت مهاجران سومالیایی و همین طور یک مسجد را در دست داشته اند.

نیروهای امنیتی افغانستان با شناسایی زندان مخفی طالبان در ولایت غزنی موفق شدند 50 نفر از افرادی را که در اسارت طالبان بودند، نجات دهند. این زندان برای دو سال بخوبی از سوی طالبان مخفی شده بود.

نیروهای امنیتی مصر اعضای یک گروهک وابسته به داعش را در استان سوئز بازداشت کردند. این گروهک برای انجام حملات به اهداف نظامی و تاسیسات استراتژیک در این شهر برنامه ریزی می کرد.

نشست بریکس با حضور رهبران پنج کشور اقتصادی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در جزیره گوآ در هند تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. هزاران نیروی نظامی، امنیت این نشست را بر عهده داشتند.