آرشیو یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۴
فن آوری
۸

آن سوی خبر

«الو»، رقیب <تلگرام> در راه است

شرکت مخابراتی روسی «روس تلکام» قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی پیام رسان خود با نام «الو» را راه اندازی کند. به گزارش ایسنا، سرگی کالوگین - مدیر این کمپانی - گفت: اپلیکیشن جدید در مرحله نخست برای مکالمه صوتی از طریق انتقال داده طراحی شده است.به گفته وی از مهم ترین ویژگی های متمایز این پیام رسان اتصال آن به شماره تلفن شهری است. کارشناسان حوزه فناوری بر این باورند که پیام رسان جدید الو، زنگ خطری جدی برای ادامه یکه تازی نرم افزاری محبوب وایبر، واتس اپ و تلگرام در دنیای ارتباطات است.

زمستان زمان به روز رسانی «ویندوز10»

منابع خبری از عرضه نسخه به روزشده تازه ویندوز 10 در ماه مارس «اسفندماه» خبر داده اند. این به روز رسانی دو ماه بعد از عرضه وصله به روزرسان ویندوز 10 در سالگرد آن در دسترس قرار می گیرد.به گزارش خبرگزاری ها، مایکروسافت در سال 2017 دو به روزرسانی مهم برای ویندوز 10 انجام می دهد. یکی از این دو به روزرسانی موسوم به Redstone 2 در جریان است و دومی 5 ماه دیگر صورت می گیرد.

احتمالا این به روزرسانی 1703 نام می گیرد. کارشناسان می گویند عدد 03 در این عدد اشاره به ماه مارس دارد و عدد 17 بر سال 2017 دلالت می کند.کارشناسان می گویند ممکن است مایکروسافت در اکتبر امسال و در جریان برگزاری نشست سالانه خود در مورد به روزرسانی تازه اطلاع رسانی کند. این نشست رسانه ای 26 اکتبر (5 آبان) در شهر نیویورک برگزار می شود و در جریان آن از مدل تازه رایانه سرفیس با سه نمایشگر متفاوت هم رونمایی می شود.