آرشیو دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۸۷
کتاب
۲۳

کتاب های در راه

سنت و مدرنیته

کتاب «سنت و مدرنیته» نوشته محمد عابد الجابری، با ترجمه سیدمحمد آل مهدی به زودی از سوی انتشارات «دنیای اقتصاد» منتشر می شود. در مقدمه مترجم این کتاب آمده است: «اندیشمندان و فلاسفه درباره مدرنیته سخن ها گفته اند، برخی آن را انتقاد مداوم از سنت، نوخواهی و امروزگی و تازه شدن و خود نفی کردن دانسته اند و گروهی آن را سامانه بخردانه جامعه و گونه ای گسست تام از باورهای فرجام شناسانه تلقی کرده اند. مولف این کتاب می کوشد نشان دهد که مدرنیته گرچه تلاش برای کنار گذاشتن هرچه کهنه و نابخردانه است، اما به گونه ای با سنت در ارتباط است. شاید بتوان گفت اندیشیدن درباره مدرنیته از گذر اندیشیدن درباره سنت بوده است یا به گفته یکی از اندیشمندان عرب «مدرنیته از گذر اندیشیدن درباره سنت، به خود اندیشیده است».

کلا غ های بالای درخت صنوبر

آلدوس هاکسلی هم برای کودکان نوشته است، آلدوس هاکسلی نویسنده و فیلسوف سرشناس انگلیسی، برای بزرگ ترها با رمان «دنیای قشنگ نو» شناخته شده است، اما این فیلسوف کتابی هم برای کودکان نوشته است، داستانی که بسیار شبیه قصه ها و افسانه های پندآموز دنیای حیوانات است، کلاغ های بالای درخت صنوبر پیربلاسم روایتی است از خانم کلاغی به نام آملیا که تا امروز هفده بچه کلاغ را به ثمر رسانده، اما با خون دل و بعد از شکست شکم چران همسایه... این کتاب با ترجمه اسدالله امرایی به زودی در مجموعه دارکوب انتشارات «دنیای اقتصاد» منتشر می شود.

کلا غ های بالای درخت صنوبر

آلدوس هاکسلی هم برای کودکان نوشته است، آلدوس هاکسلی نویسنده و فیلسوف سرشناس انگلیسی، برای بزرگ ترها با رمان «دنیای قشنگ نو» شناخته شده است، اما این فیلسوف کتابی هم برای کودکان نوشته است، داستانی که بسیار شبیه قصه ها و افسانه های پندآموز دنیای حیوانات است، کلاغ های بالای درخت صنوبر پیربلاسم روایتی است از خانم کلاغی به نام آملیا که تا امروز هفده بچه کلاغ را به ثمر رسانده، اما با خون دل و بعد از شکست شکم چران همسایه... این کتاب با ترجمه اسدالله امرایی به زودی در مجموعه دارکوب انتشارات «دنیای اقتصاد» منتشر می شود