آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۶
سیاسی
۳

معاون سیاسی سپاه:سپاه از سیاست های کلی انتخابات استقبال می کند

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد که نیروهای مسلح پیش از ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مقید به ضوابطی بودند که هم از سوی امام خمینی(ره) و هم از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به نیروهای مسلح توصیه شده بود.

به گزارش ایسنا، سردار رسول سنایی راد با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست های کلی انتخابات نباید خللی در رقابت های انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود، گفت: انتخابات در کشور ما با رقابت های واقعی انجام می شود و در این رقابت ها هیچ چیز نباید خللی برای احزاب و گروه هایی که مطابق قانون اساسی امکان حضور و رقابت در عرصه سیاسی دارند، ایجاد کند. به همین دلیل برای آنکه این رقابت، رقابتی عادلانه و منصفانه باشد، نباید امکانات دولتی و جایگاه های دولتی له یا علیه اشخاص یا احزابی که آزادانه در رقابت ها حضور دارند مداخله ای داشته باشند.

وی در خصوص بند شانزدهم سیاست های کلی انتخابات، مربوط به ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه و دستگاه های تابعه، گفت: ابلاغ رسمی این سیاست ها از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکیدی بر ضوابطی است که همواره تاکنون در جمهوری اسلامی وجود داشته است. در همین راستا سپاه پاسداران نیز از اجرای این سیاست ها استقبال می کند و خود را مانند سایر نیروهای مسلح موظف و مکلف به رعایت قانون می داند.

سنایی راد تاکید کرد: ما در نیروهای مسلح در شناخت و تبیین هیچ منعی نداریم و لازمه کار ما این است که احزاب و گروه ها را بشناسیم. همچنین وظیفه نظامی و امنیتی ما نیز اینگونه ایجاب می کند. با وجود این مهم آن است که از شخصیت حقوقی و اعتبارمان و همچنین ابزار و امکانات سازمانی مان همانگونه که منع شده ایم، له یا علیه اشخاص، احزاب و گروه های مجاز حاضر در عرصه رقابت های سیاسی استفاده نکنیم.

وی همچنین با بیان اینکه «اعضای نیروهای مسلح مانند سایرین دارای حقوق شهروندی هستند»، اظهار کرد: نیروهای مسلح نیز مانند سایر مردم، شخصیتی حقیقی دارند؛ اما آنچه که در بند شانزدهم سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آمده است، مربوط به شخصیت حقوقی و جایگاه سازمانی آنها است که خدایی نکرده نباید له یا علیه حزب یا گروهی به کار گرفته شود.