آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۶
صفحه آخر
۱۲

مدیر موسسه «کهنه سربازان برای صلح»: در آمریکا به سفیدپوستان یاد می دهندسیاهان حیوان هستند!

مدیر موسسه «کهنه سربازان برای صلح» گفته به مردم آمریکا آموزش داده می شود تا از سیاهپوستان ترس و واهمه داشته باشند وبه آنها به چشم حیوان نگاه کنند.

سال گذشته، پلیس آمریکا بیش از 1150 نفر را کشت که بر اساس گزارش ها اکثر آنها سیاه پوست بوده اند. روزی هم در آمریکا نیست که پلیس نژادپرست این کشور به بهانه های مختلف خانواده سیاه پوستی را به عزای عزیزشان ننشاند.

«مایکل مک فیرسون» مدیر «موسسه کهنه سربازان برای صلح» در همین رابطه و در گفت و گو با «تسنیم» گفته: خشونت پلیس آمریکا تا حدی یک مسئله پیچیده است که از صدها سال قبل آغاز شده است.»

به گفته وی «با اجرای قوانین مربوط به برده داری و جداسازی سیاه پوستان و سفیدپوستان، به مردم آمریکا آموزش داده می شود که سیاه پوستان ارزش انسانی کمتری دارند و باید از سیاه پوستان ترس داشته باشند، اینکه سیاه پوستان خطرناک هستند، اینکه ما حیوان هستیم.»

این فعال صلح ادامه داد: «منظور من این است که دیگر برده داری در آمریکا نداریم. ولی هنوز بسیاری از بقایای برده داری را داریم که بر اساس همان ساختار ایجاد شده است. ما هنوز با برتری نژادی سفیدپوستان روبرو هستیم. این چیزی است که ایجاد شده است.. این برتری نژادی سفیدها صدها سال قبل در آمریکا ایجاد شده و هنوز هم تا حد زیادی حفظ شده است.»

فیرسون این را هم گفت که «من معتقدم که همه سیاه پوستان در وهله اول به عنوان مظنون و متهم ارزیابی می شوند. ماموران پلیس آمریکا معمولا با سیاه پوستان طوری رفتار و برخورد می کنند که احتمالا با سفیدپوستان این گونه رفتار را ندارند، در بسیاری موارد این گونه برخورد و رفتارها موجب تشدید اوضاع می شود.»