آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۶
دانش و پژوهش
۷

هر انسان 7500 حیوان را می خورد!

یک انسان به طور میانگین تا 70 سالگی 11 گاو، 27 گوسفند و 2400 مرغ را کامل می خورد.

نتایج حاصل از یک بررسی جدید که از سوی مرکز «وجترین کلکیولیتر» انجام شده است، نشان می دهد، یک انسان در طول زندگی خود دستکم 7 هزار حیوان را می خورد که از جمله آن ها می توان به 11 گاو، 27 گوسفند و 2400 مرغ اشاره کرد.

زمانی که انسان به 80 سالگی می رسد که البته این رقم از میانگین سن امید به زندگی در بسیاری از کشورها بیشتر است، او به تنهایی بیش از 30 راس گوسفند، 80 بوقلمون و 4500 ماهی خورده است.

این گزارش نشان داد اگر خرگوش، اردک، غاز، بز، میگو، ماهی کیلکا و سایر حیوانات کوچک را هم جزو زنجیره غذایی انسان حساب کنیم، او در طول زندگی خود بیش از 7500 حیوان را می خورد.

مرکز «وجترین کلکیولیتر» که تاکید زیاد بر کاهش مصرف گوشت و افزایش مصرف سبزیجات دارد، گزارش داده که بسیاری از مردم هیچ تمایلی به کنار گذاشتن حیوانات ندارند و آن ها را مهم ترین منبع غذایی خود می دانند. ولی با این وجود انسان می تواند منابع غذایی گیاهی را جایگزین کند.

به گفته این مرکز، افراد گیاهخوار حجم کمتری از گاز CO2 را وارد فضا می کنند و محیط زیست را سالم تر نگاه می دارند.

بر اساس آخرین گزارش ها، طی سال گذشته تنها در کشور آمریکا 35 میلیون راس گاو، 9 میلیارد مرغ، 271 میلیون بوقلمون، 5/6 میلیارد ماهی، و 64 میلیارد میگو برای تامین غذای انسان ها کشته شدند.