آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۸۸۸
خبر
۶

خارج از معمول

حقوق پزشکان،20 یا190 میلیون؟!

ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد متوسط دریافتی اعضای هیات علمی بالینی این دانشگاه، ماهانه حدود 20 میلیون تومان است که به حداقل درآمد متخصصان آمریکایی هم نمی رسد. دکتر علی جعفریان با استناد به گزارش سالانه Medscape درآمد یک پزشک در آمریکا پس از کسر مالیات را حداقل 140 هزار دلار در سال 2016 می داند که با نرخ دلار 3500 تومانی معادل 490 میلیون تومان در سال می شود. به نظر می رسد این صحبت ها واکنشی به صحبت های پزشکیان نایب رئیس مجلس باشد که مدعی شده بود پزشکان متخصص در بخش دولتی می توانند تا 190 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

ادعای رئیس شورای شهر کرج

ایسنا: رئیس شورای شهر کرج بر ضرورت توقف طرح انتقال آب رودخانه کرج به تهران تاکید کرد. دادگو توقف این طرح را مطالبه اصلی مردم و مسوولان کرج از رئیس جمهوری در سفر آتی روحانی به استان البرز قلمداد می کند. وی همچنین ادامه انتقال آب به تهران را باعث افت منابع زیرزمینی کرج دانسته و ادعا کرده که این موضوع تامین آب شرب مردم را با مشکل مواجه می کند. رئیس شورای شهر کرج گفت: انتقال آب این رودخانه به تهران هیچ نتیجه ای برای کرجی ها ندارد.

تکذیب فروش هوا به قیمت بنزین!

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور در تشریح ابعاد هوا فروشی سوخت در پمپ بنزین ها گفت: در حال حاضر تمامی تلمبه و مخازن ذخیره سازی سوخت در جایگاه ها پلمب بوده و امکان دستکاری نازل یا تلمبه از سوی کارگران و یا مدیران جایگاه های سوخت وجود ندارد تا به جای بنزین، هوا به مردم بفروشند. حاج محمدرضا ادامه داد: هنگام تخلیه بنزین از نفتکش های جاده پیما در جایگاه ها با برخورد بنزین سرد ذخیره شده در مخازن جایگاه ها با بنزین داغ تخلیه شده از نفتکش ها، بخشی از بنزین تبخیر می شود. بر این اساس زمانی که یک نفتکش در حال تخلیه سوخت بوده همواره میزان تبخیر در مخازن جایگاه ها افزایش می یابد.