آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۵
ایران
۱۵

فروش پرنده های مازندران به شیوخ عرب

سرپرست اداره کل محیط زیست مازندران با اشاره به این که کوخه ها یا دام های صیادی صیادان بوشهری در استان تخریب شده است، گفت: گرایش صیادان متخلف به شکار این پرندگان به خاطر پول زیادی است که با فروش آن به شیوخ کشورهای عربی به دست می آورند.

عباسعلی مسعود کیایی درگفت وگو با ایسنا با اشاره به این که با شروع مهاجرت و فعالیت پرندگان شکاری در نقاط مختلف استان افراد سودجو و فرصت طلب برای صید و خرید و فروش پرندگانی نظیر بالابان، شاهین و بحری، اقدام و با استخدام افراد حرفه ای تنوع زیستی کشور را در معرض تهدید قرار می دهند، افزود: ماه گذشته صیاد بوشهری و همدستش به اتهام اقدام به صید پرندگان شکاری در پارک ملی پابند توسط ماموران این پارک، دستگیر و در دادگاه به سه سال و سه ماه حبس محکوم شد.

کوچ پرندگان از سیبری به شمال خوزستان

در همین حال، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: کوچ پرندگان مهاجر از سیبری به زیستگاه های شمال خوزستان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد افزود: مهاجرت پرندگان به سمت تالاب ها، بیشه زارها و حاشیه رودخانه های شمال خوزستان تا اواسط آبان ادامه دارد و شامل گونه های مختلف پرندگان مهاجر از جمله انواع مرغابی، غاز، پرندگان شکاری شامل باکلان (قره قاز)، انواع اردک، کشیم و... می شود. به گفته او، تعدادی از این پرندگان مهاجر در مسیر کوچ در رودخانه دز و نیز تالاب ها و میکروتالاب های شمال خوزستان توقف کرده و سپس به تالاب های شادگان، هورالعظیم و دیگر آب های گرم جنوب خوزستان مهاجرت می کنند.