آرشیو چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انفجار در بزرگ ترین کارخانه دنیا

وقوع انفجار در بزرگ ترین کارخانه مواد شیمیایی دنیا که در آلمان است، منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد.

به گزارش دویچه وله، انفجار مهیب در شرکت «بی ای اس اف» در «لودویگشافن» غرب آلمان که بزرگترین کارخانه تولید مواد شیمیایی دنیا به شمار می رود، منجر به مرگ دو تن، زخمی شدن 6 نفر و مفقود شدن 6 تن دیگر شد.

انفجار ساعت 11:20 روز دوشنبه، زمانی روی داد که کارکنان مشغول فعالیت بر روی یک خط لولۀ حامل مواد خام شیمیایی بودند. مقامات شرکت گفته اند آتش سوزی ابتدا در خط لولۀ حامل گازهای اشتعال زا آغاز شد و پس از آن انفجاری مهیب روی داد.

براساس گزارش‎های منتشر شده، پس از وقوع انفجار، شعله‎های آتش تا چند ساعت ادامه داشت و دودی غلیظ بر فراز منطقۀ بندری شمال شهر و محل تانکرهای نفت و گاز، مشاهده می شد.

مسئولان شهری به ساکنان دو شهر «لودویگزهافن» و «مانهایم» هشدار داده اند به علت وجود دود پنجره هایشان را ببندند و در خانه بمانند. وسایل تهویه هوا و سرد کننده و گرم کننده ها نیز باید خاموش بمانند. همچنین از رانندگانی که در این مسیر در حال حرکتند، خواسته شده مسیرشان را تغییر دهند.

بنا به این گزارش، بزرگترین کارخانه مواد شیمیایی آلمان از نظر درآمد و سرمایه گذاری بزرگترین در دنیاست. این شرکت بیش از 112 هزار کارمند در 80 کشور دنیا دارد.